Rada Pedagogiczna

Kompetencje i zadania Rady Pedagogicznej zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola Nr 10 w § 3 ust. 5.
Poniżej przedstawiony jest regulamin Rady Pedagogicznej.
 
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr  13 /2017
Rady Pedagogicznej MP Nr 10
z dnia 29.11.2017 roku


 
REGULAMIN 
 
rady pedagogicznej  Miejskiego Przedszkola Nr 10 w Płocku.
 
 
§1
 
Na podstawie art.73 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 roku poz. 59) ustala się niniejszy regulamin.
 
§2
1.     W skład rady pedagogicznej wchodzą: dyrektor przedszkola i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu.
2.     W zebraniach rady pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przedszkola.
3.     Przewodniczącym rady pedagogicznej  jest  dyrektor  przedszkola.
§3
1.      Zebrania rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora przedszkola, organu prowadzącego przedszkole albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.
2.      Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady.
3.      Zebrania rady pedagogicznej  zwoływane są  przez przewodniczącego  poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, co najmniej na 5 dni przed datą posiedzenia wraz z podaniem godziny rozpoczęcia, miejsca oraz projektu porządku obrad.
 
 
4.      W przypadkach nadzwyczajnych można zebranie zwołać z terminem  2- dniowym.
 
5.      Dyrektor przedszkola przedstawia radzie, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności przedszkola.
 
§4
 
1.     Rada pedagogiczna działa na posiedzeniach.
 
2.     Rada pedagogiczna może powołać ze swego składu zespoły problemowo – zadaniowe  w zależności od potrzeb.
 
3.     Pracą zespołów kierują ich przewodniczący.
 
4.     Przewodniczącego zespołu powołuje dyrektor szkoły na wniosek członków zespołu.
 
5.     Zebrania rady pedagogicznej i zespołów odbywają się w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
 
6.     Uczestniczenie w pracach rady pedagogicznej jest obowiązkiem każdego członka.  O nieobecności na posiedzeniu członek rady pedagogicznej jest zobowiązany powiadomić przewodniczącego i przedstawić odpowiednie usprawiedliwienie.
 
7.     Członkowie rady pedagogicznej mają prawo do wypowiadania własnej opinii na każdy omawiany temat.
 
8.      Osoby biorące udział w zebraniu rady pedagogicznej są obowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste dzieci lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
 
§5
 
1.     Rada pedagogiczna wyraża swoje opinie i stanowiska  zawsze w formie  uchwały.
 
2.      Uchwały podjęte przez radę pedagogiczną obowiązują wszystkich jej członków, niezależnie od indywidualnych opinii.
 
 
§6
1.     Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
1)     zatwierdzanie planów pracy placówki;
2)     podejmowanie uchwał w sprawach eksperymentów pedagogicznych w przedszkolu, po zaopiniowaniu ich przez radę rodziców;
3)     ustalanie  organizacji  doskonalenia  zawodowego  nauczycieli placówki;
4)     podejmowanie  uchwał w  sprawach  skreślenia z listy wychowanków;
5)     ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy przedszkola.
§7
 
1.     Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1)     organizację pracy przedszkola;
2)     projekt planu finansowego przedszkola;
3)     wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń , nagród i innych wyróżnień;
4)     propozycje dyrektora przedszkola w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
                                                   §8
 
1.    Dyrektor wstrzymuje wykonanie uchwał, o których mowa w  §6, niezgodnych z przepisami prawa.
 
2.    O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor zawiadamia niezwłocznie organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
 
3.    Organ sprawujący nadzór pedagogiczny uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
§9
 
1.     Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu przedszkola albo jego zmian.
2.     Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w przedszkolu.
3.     W przypadku określonym w pkt.2 organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę pedagogiczną w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
§10
 
1.     Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej  połowy jej członków .
a.     uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym; członkowie rady głosują poprzez podniesienie ręki.
b.     głosowanie tajne dotyczy uchwał odnoszących się do delegowania przedstawicieli rady do składu komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora przedszkola.
c.      aby przeprowadzić tajne głosowanie, rada wybiera każdorazowo trzyosobową komisję skrutacyjną.
 
2.     Projekty uchwały w formie odrębnego dokumentu  przygotowuje:
a.     przewodniczący lub upoważniony przez przewodniczącego członek rady albo specjalnie powołana do tego celu komisja
b.     w przypadku projektów uchwał, które dotyczą dyrektora tylko specjalnie do tego celu powołana uchwałą rady, komisja.
3.     Uchwała  powinna zawierać:
a.     tytuł uchwały (numer uchwały, organ, który ją wydał, datę podjęcia                  i określenie przedmiotu uchwały),
b.     podstawę prawną,
c.      kolejne paragrafy – tekst uchwały, załączniki,
d.     podpis przewodniczącego rady pedagogicznej.
 
§11
1.     Przyjmuje się następujący ramowy porządek zebrań:
·          przyjęcie protokółu z poprzedniego zebrania,
·          przyjęcie  porządku zebrania,
·          wybór  zespołów pomocniczych, jeżeli zachodzi taka potrzeba
·          realizacja porządku zebrania,
·          wnioski różne, wolne głosy, dyskusja,
·          uporządkowanie wniosków i głosów .
 
2.     Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane, dopuszcza się wykorzystanie techniki komputerowej do protokołowania. Posiedzenia  protokołuje członek rady wskazany przez dyrektora.  Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej może być traktowane  jako przydział stałego zajęcia w ramach wynagrodzenia  zasadniczego nauczyciela. Protokół jest podpisywany przez przewodniczącego , protokolanta rady, oraz uczestników posiedzenia.
 
3.  Protokół z zebrania rady pedagogicznej zawiera:
·        datę zebrania,
·        przyjęty porządek zebrania,
·        przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania rady pedagogicznej,
·        przebieg zebrania, streszczenie wystąpień i dyskusji oraz zgłoszonych                               i uchwalonych wniosków,
·        numery podjętych uchwał,
·        podpisy przewodniczącego i protokolanta.
·        listę obecności członków rady pedagogicznej,
·        załączniki
 
4.     Zebrania   rady pedagogicznej  są protokołowane w kolejności odbycia.
 
5.     Protokół przygotowywany jest w terminie nie dłuższym niż  7 dni od daty zebrania.
 
6.     Protokół udostępnia się poprzez wyłożenie w gabinecie dyrektora członkom rady pedagogicznej  w terminie 7 dni od daty zebrania.
 
7.     Każdy członek rady pedagogicznej ma prawo zgłosić uwagi i wnioski do treści protokołu na piśmie.
 
8.      Protokólarz rady pedagogicznej wraz z jej podstawowymi dokumentami przechowuje się w gabinecie dyrektora i udostępnia upoważnionym osobom w budynku przedszkola. Protokolarz  nie może być wynoszony poza budynek placówki.
§12
 
Zmiany treści regulaminu dokonuje się na wniosek członka rady poprzez głosowanie, zgodnie z trybem ustalonym w regulaminie.
 
 
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia tj. 29.11.2017r.

metryczka


Wytworzył: Dyrektor (10 maja 2018)
Opublikował: Iwona Rugieł (16 marca 2004, 09:00:48)

Ostatnia zmiana: Iwona Rugieł (10 maja 2018, 09:28:51)
Zmieniono: regulamin RP

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2097